Χορτοφαγία ή κρεατοφαγία. Κατάθλιψη ή υπογονιμότητα? Εσείς αποφασίζετε.

20 Ιολ.

Πρόσφατα οι επιστήμονες δήλωσαν ότι χορτοφάγοι έχουν λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν καρκίνο. Αυτά βεβαίως είναι καλά νέα για τους χορτοφάγους. Είναι όμως πάντα η αποχή από το κρέας η ποιο υγιής επιλογή?

1. Αρθρίτιδα.
Ομάδα υψηλότερου κινδύνου : Κρεατοφάγοι.
Έχει αναγνωριστεί επισήμως ότι η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων κόκκινου κρέατος ( 5 ή περισσότερες μερίδες την εβδομάδα ), αποτελεί παράγοντα κινδύνου για προσβολή από αρθρίτιδα. Μια μελέτη έδειξε ότι οι άνθρωποι που τρώνε κάθε μέρα κρέας έχουν διπλάσιες πιθανότητες για να προσβληθούν από τη νόσο συγκριτικά με αυτούς που τρώνε λιγότερο κρέας, για παράδειγμα δύο φορές την εβδομάδα.

2. Υπογονιμότητα.
Ομάδα υψηλότερου κινδύνου : Χορτοφάγοι.
Περίπου 1 στα 6 ζευγάρια αντιμετωπίζουν προβλήματα με την σύλληψη ενός παιδιού και υπάρχουν αρκετές αποδείξεις που δείχνουν ότι η χορτοφαγική δίαιτα επιτείνει το πρόβλημα.
Οι έρευνες δείχνουν ότι η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων σόγιας, δημοφιλούς ανάμεσα στους χορτοφάγους επειδή αποτελεί καλή πηγή πρωτεϊνών, επηρεάζει την γονιμότητα των γυναικών. Επίσης, ερευνητές του βασιλικού κολεγίου του Λονδίνου απέδειξαν ότι ένα συστατικό της σόγιας με την ονομασία genistein, σαμποτάρει το σπέρμα καθώς αυτό κατευθύνεται στο ωάριο.

3. Διάβρωση των δοντιών.
Ομάδα υψηλότερου κινδύνου : Χορτοφάγοι.
Η διάβρωση των δοντιών προκαλείται όταν οξέα έρχονται σε επαφή με τα δόντια. Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι γενικώς όξινα και μελέτες έδειξαν ότι οι χορτοφάγοι διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο. Οι οδοντίατροι του πανεπιστημίου του Dundee βρήκαν ότι κάποιες μέθοδοι προετοιμασίας των λαχανικών μπορούν να αυξήσουν την οξύτητα των χορτοφαγικών πιάτων. Η έκθεση σε υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να προκαλέσει χημικές μεταβολές που κάνουν τα οξέα ποιο πυκνά και ποιο καταστροφικά για τα δόντια. Συγκεκριμένα τα όξινα επίπεδα στα κολοκυθάκια, τις πιπεριές τα κρεμμύδια και τις μελιτζάνες, αυξάνονται όταν αυτά ψήνονται.

4. Alzheimer.
Ομάδα υψηλότερου κινδύνου : Κρεατοφάγοι.
Μια μελέτη στο πανεπιστήμιο Columbia έδειξε ότι οι άνθρωποι με ήπια προβλήματα μνήμης είχαν 48% λιγότερες πιθανότητες να προσβληθούν από άνια όταν κάνουν μεσογειακή διατροφή, πλούσια σε λαχανικά με μικρές ποσότητες κρέατος. Ο κίνδυνος ανάπτυξης μέτριου μεγέθους απώλειας μνήμης μειώθηκε κατά το 1/3 όταν ελαττώθηκε το κρέας και αυξήθηκαν τα φρούτα, τα λαχανικά και τα δημητριακά.

5. Οστεοπόρωση.
Ομάδα υψηλότερου κινδύνου : Κρεατοφάγοι.
Σύμφωνα με την Εθνική εταιρεία οστεοπόρωσης, υπερβολική πρόσληψη ζωικών πρωτεϊνών από το κόκκινο κρέας μπορεί να έχει άσχημη επίδραση στην υγεία των οστών.
Κατά την διαδικασία πέψης του κρέατος, παράγονται όξινα κατάλοιπα. Αυτά πρέπει να εξουδετερωθούν με αλκαλικά μεταλλικά στοιχεία όπως το ασβέστιο το οποίο όταν δεν είναι επαρκές, θα ληφθεί από τα οστά.

6. Κατάθλιψη.
Ομάδα υψηλότερου κινδύνου : Χορτοφάγοι.
Μια από τις μεγαλύτερες απώλειες λόγω διατροφής που προκαλεί η χορτοφαγία είναι αυτή της βιταμίνης B12.
Ευρισκόμενη μόνο στο κρέας, στα γαλακτοκομικά και σε τροφές όπως τα δημητριακά που έχουν ενισχυθεί με τεχνητές μεθόδους, είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη των κυττάρων και την λειτουργία των νεύρων.
Ωστόσο δεν χρειάζεται να φάτε μεγάλες ποσότητες κρέατος για να πάρετε τις απαραίτητες ποσότητες. Ένας ενήλικας χρειάζεται μόνο 1.5mcg την ημέρα, ποσότητα που μπορεί να ληφθεί με 1-2 φέτες κρέατος. Αν όμως δεν την πάρετε, κινδυνεύετε από νευρολογικά προβλήματα όπως διαταραχές συμπεριφοράς και κατάθλιψη.

7. Μυϊκή ατροφία.
Ομάδα υψηλότερου κινδύνου : Χορτοφάγοι.
Η Μυϊκή ατροφία είναι μια παρενέργεια που συνδέεται με κάθε δίαιτα που καταργεί τις πρωτεΐνες, οι οποίες είναι βασικές για την δόμηση και διατήρηση της μυϊκής υγείας.
«Όποιος μεταπίπτει από κρεατοφάγος σε χορτοφάγος χωρίς να αντικαταστήσει επαρκώς την πρωτεΐνη που παρέχεται από το κρέας, μπορεί να κινδυνεύσει από απώλεια μυϊκής μάζας», λέει ο Louise Sutton, ένας διατροφολόγος στο πανεπιστήμιο Leeds Metropolitan.
Καλές πηγές πρωτεϊνών σε χορταρικά είναι τα φασόλια, το ρύζι, τα μπρόκολα, το φυστικοβούτυρο και η σόγια.

8. Τροφική δηλητηρίαση.
Ομάδα υψηλότερου κινδύνου : Κρεατοφάγοι.
Μολονότι πολλές περιπτώσεις τροφικής δηλητηρίασης συνδέονται με οστρακοειδή ή ελλιπώς πλυμένα λαχανικά, τα πουλερικά και το κόκκινο κρέας είναι οι κύριες αιτίες.
Το ωμό κόκκινο κρέας μπορεί να φέρει ένα εύρος επικίνδυνων οργανισμών συμπεριλαμβανομένων των E. coli, σαλμονέλας και campylobacter που προκαλούν τροφική δηλητηρίαση.

Πηγή: [link]

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: