Αύξηση του καταναλωτισμού προκαλεί η κρίση στις γυναίκες

23 Μάι.

Φαίνεται πως αν η καταναλωτική ζήτηση έχει πέσει τελευταία λόγω της οικονομικής κρίσης, φταίνε οι άνδρες γι’ αυτό, αφού μια νέα έρευνα διαπίστωσε ότι, ακριβώς στις περιόδους κρίσης, οι γυναίκες ψωνίζουν ακόμη περισσότερο από ό,τι τις ομαλές οικονομικές περιόδους. Η έρευνα έγινε από την καθηγήτρια του βρετανικού πανεπιστημίου του Χερτφορντσάιρ, Κάρεν Πάιν, συγγραφέα επίσης του φετινού βιβλίου “Sheconomics”. Η μελέτη διαπίστωσε ότι περίπου οι μισές γυναίκες δηλώνουν τρομαγμένες από την κρίση και αισθάνονται ότι η οικονομική τους κατάσταση έχει χειροτερεύσει. Κι ενώ τρεις στις τέσσερις (75%) δηλώνουν ότι σκοπεύουν να κάνουν κάποιου είδους περικοπές στις συνολικές δαπάνες τους, την ίδια στιγμή ακόμα περισσότερες (79%) αναφέρουν ότι θα κάνουν σπατάλες σε ψώνια για να ανεβάσουν την ψυχική τους διάθεση!

Το 40% των γυναικών θεωρεί ότι η κατάθλιψη αποτελεί επαρκή δικαιολογία για τις παραπανίσιες αγορές τους στα μαγαζιά, ενώ το 60% δηλώνει ότι όταν νιώθουν “κάπως πεσμένες”, είναι ένας καλός λόγος για σπατάλες. Σύμφωνα με την ερευνήτρια, “αυτού του είδους η αντισταθμιστική κατανάλωση λειτουργεί ως μέθοδος ρύθμισης των έντονων συναισθημάτων”.

Είναι γνωστό από προηγούμενες έρευνες ότι ο πειρασμός για κατανάλωση κατακλύζει ορισμένους ανθρώπους (ιδίως γυναίκες), είτε απλώς για λόγους υλιστικής-καταναλωτικής νοοτροπίας είτε για την αντιμετώπιση των συναισθηματικών-ψυχικών προβλημάτων. Πολλοί ερευνητές έχουν παρομοιάσει αυτή την κατάσταση με εθισμό και τη θεωρούν επιδεινούμενο πρόβλημα στη σημερινή καταναλωτική κοινωνία. Μια έρευνα στις ΗΠΑ διαπίστωσε ότι το 6% των γυναικών και το 5,5% των ανδρών μπορούν να θεωρηθούν “ψυχαναγκαστικοί” αγοραστές/αγοράστριες.

Η νέα βρετανική έρευνα διαπίστωσε ότι αυτή η συμπεριφορά όχι μόνο δεν “φρενάρεται” από μια οικονομική κρίση, αλλά μάλλον γίνεται ακόμα πιο έντονη και ψυχαναγκαστική. Ορισμένοι άνθρωποι, κατά την ερευνήτρια, χρησιμοποιούν ναρκωτικά ή αλκοόλ για να τα βγάλουν πέρα με τα συναισθήματά τους, αλλά κυρίως οι γυναίκες καταφεύγουν στα ψώνια ως άμυνα απέναντι στα αρνητικά αισθήματά τους ή στη γενικότερη έλλειψη ικανοποίησης με τη ζωή τους. Μάλιστα, προειδοποιεί ότι, αν γυναίκες δεν μπορούν ή εμποδιστούν να ψωνίσουν, ίσως αυξηθούν τα προβλήματα νοητικής υγείας τους, όπως το άγχος και η κατάθλιψη!

Καλώς ή κακώς όμως, η έρευνα διαπίστωσε ότι όλες οι γυναίκες δεν το ευχαριστιούνται όταν ψωνίζουν. Το 25% αναφέρουν ότι έχουν αισθήματα λύπης, ενοχής ή ντροπής για τις αγορές που έκαναν την προηγούμενη εβδομάδα, κάτι που, κατά την Πάιν, θυμίζει τις αντιδράσεις των ανθρώπων και σε άλλα είδη εθισμού.

πηγή : [link]

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: